
Regulamin zakupów w sklepie internetowym firmy ADAMEX
Regulamin ten szczegółowo określa zasady zawierania umów sprzedaży za pośrednictwem sklepu internetowego, sposób wykonywania tychże umów, a także prawa i obowiązki Sprzedawcy i Kupującego oraz zasady postępowania reklamacyjnego.
Podmiotem prowadzącym sklep internetowy pod adresem https://ekogroszekplus.pl jest firma:
ADAMEX SPÓŁKA JAWNA A.K.W. KOSOWSCY
32-640 Zator, Podolsze, ul. Starowiejska 57
e-mail: biuroadamex@op.pl
fax: (33) 841 05 09, (33) 841 20 14
KRS: 0000904028
NIP: 549-244-29-98
REGON: 363280142
Zwana w dalszej części Regulaminu Sprzedawcą.
§ 1
Za każdym razem, gdy w treści Regulaminu jest mowa o:
- Kupującym, należy przez to rozumieć osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną nie będącą osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, dokonującą zamówienia w sklepie internetowym, dostępnym pod adresem https://ekogroszekplus.pl.
- Konsumencie, należy przez to rozumieć każdą osobę fizyczną, co do której zastosowanie ma ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014, 827 ze zmianami).
- Dniach roboczych, należy przez to rozumieć wszystkie dni tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem sobót i niedziel oraz dni ustawowo wolnych od pracy.
- Czasie realizacji zamówienia, należy przez to rozumieć czas, w jakim Sprzedawca skompletuje zamówienie i przekaże zamówiony towar do transportu firmie kurierskiej.
- Sklepie internetowym, należy przez to rozumieć serwis internetowy dostępny pod adresem https://ekogroszekplus.pl, za pośrednictwem którego Kupujący może zapoznać się z towarem wystawionym do sprzedaży w sklepie oraz złożyć zamówienie.
- Zamówieniu, należy przez to rozumieć oświadczenie woli Kupującego, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży oferowanego opału, określające w szczególności rodzaj i ilość oraz wartość zamawianego opału.
- Firmie kurierskiej, należy przez to rozumieć podmiot realizujący zlecony transport opału.
§ 2
- Sklep internetowy prowadzi sprzedaż wyłącznie na terytorium RP. Oferuje w sprzedaży: EKOGROSZKI workowane (15 kg), produkowane przez Sprzedawcę, pakowane w ilości 60 sztuk (900 kg) na palecie o wymiarach EURO (120 x 80 cm) oraz WĘGIEL workowany (25 kg), konfekcjonowany przez Sprzedawcę, pakowany w ilości 40 sztuk (1000 kg) na palecie o wymiarach EURO (120 x 80 cm).
- Minimalne zamówienie dokonane przez Kupującego jednorazowo to 1 paleta.
- Sprzedawca nie przyjmuje zwrotu w sytuacji rozładowania palet/y.
- Opał dostarczany jest Kupującemu za pośrednictwem Firmy Kurierskiej wyłącznie w dni robocze. Dostawa do Kupujących do godziny 16.00.
- Do miejsca wyładunku zamówionego towaru musi prowadzić droga utwardzona, wolna od zakazów czy ograniczeń ruchu.
- Firma kurierska realizuje rozładunek palet do poziomu zero.
§ 3
- Do złożenia zamówienia w sklepie internetowym nie jest wymagana rejestracja w sklepie internetowym - której to dokonuje się poprzez wypełnienie i zaakceptowanie formularza rejestracyjnego, udostępnianego na stronie sklepu internetowego - lecz wymagana jest akceptacja Regulaminu oraz Polityki Prywatności przez Kupującego.
- W celu rejestracji na stronie sklepu internetowego należy wypełnić formularz rejestracji Kupującego poprzez podanie m.in. następujących danych: imię, nazwisko, adres zamieszkania, adres dostawy, telefon kontaktowy, adres e-mail, a w przypadku firm także: nazwa firmy, siedziba, NIP - niezbędnych do realizacji zamówienia.
- Warunkiem rejestracji jest zapoznanie się i zaakceptowanie niniejszego Regulaminu oraz Polityki Prywatności, wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych niezbędnych dla realizacji zamówień składanych w sklepie internetowym, a także na powierzenie przetwarzania danych Sprzedawcy.
- Istnieje możliwość zapisania się do newslettera, jak i wypisania się z niego w dowolnym momencie. Zgody udzielane są przez internautów dobrowolnie, świadomie, konkretnie i jednoznacznie, w celu otrzymywania informacji o nowościach i promocjach e-sklepu ekogroszekplus.pl oraz innych informacji o charakterze marketingowym.
- Szczegółowe informacje na temat plików cookies, ochrony danych osobowych przez Sprzedającego oraz przekazywania zgody (rezygnacji) na newsletter zamieszczono w Polityce Prywatności - zobacz tutaj będącej częścią Regulaminu.
§ 4
- Dokonując rejestracji Kupujący wyraża zgodę na gromadzenie, przetwarzanie i wykorzystywanie przez Sprzedawcę danych osobowych Kupującego w celu i w zakresie potrzebnym dla wykonania przez Sprzedawcę zamówienia (tj. dla dostarczenia Kupującemu przesyłki i dokonania rozliczeń).
- Dane będą przetwarzane z zachowaniem wszelkich wymogów bezpieczeństwa, które określono w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/45/WE. Kupujący ma prawo swobodnego dostępu (wglądu) do swoich danych osobowych, prawo ich poprawiania, a także prawo żądania zaprzestania ich przetwarzania i ich usunięcia z bazy danych, co należy zgłosić do administratora danych, w formie pisemnej, na adres mailowy: rodo@adamexpodolsze.pl. Administratorem danych osobowych Kupującego jest Sprzedawca.
§ 5
- Wszystkie ceny wystawionego do sprzedaży węgla na stronie sklepu internetowego są podawane w polskich złotych (PLN) za 1 paletę towaru i są cenami brutto.
- W podanej cenie węgla nie jest zawarty koszt transportu (dostawy), zawarta jest jednak cena opakowania (bezzwrotnej palety).
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania na bieżąco zmian w cenach węgla i usług znajdujących się w ofercie. Zamówienia złożone i opłacone przed datą wejścia w życie zmiany ceny, będą realizowane w cenie z dnia złożenia zamówienia.
§ 6
Transakcja, płatność, dostawa
- Kupujący może składać zamówienia przez 24 godziny na dobę za pośrednictwem sklepu internetowego. Zamówienia składane w dni wolne od pracy będą potwierdzane w najbliższym dniu roboczym.
- Procedura złożenia zamówienia kończy się z chwilą uruchomienia przez Kupującego pola „Zamawiam i płacę” na witrynie sklepu internetowego.
- Złożenie zamówienia pociąga za sobą obowiązek zapłaty.
- Umowa uznana jest za zawartą w momencie wpływu środków na rachunek Sprzedawcy.
- Zapłata za zamówiony węgiel powinna nastąpić w terminie do 5 dni roboczych od potwierdzenia złożenia zamówienia, po tym terminie zamówienie jest automatycznie anulowane.
- Zapłata za zamówiony węgiel możliwa jest za pośrednictwem systemu płatniczego PayU (tzw. szybki transfer). Płatności można dokonać kartą płatniczą lub przelewem.
- Sprzedaż dokumentowana jest wystawieniem na rzecz Kupującego faktury bądź paragonu.
- Obowiązkiem Klienta, pociągającym za sobą określone skutki finansowe, jest wybór właściwej opcji dostawy. Z opcji dostawy "przesyłka lokalna" mogą skorzystać wyłącznie Klienci wskazujący w swoim zamówieniu miejsce dostawy na obszarze powiatu: oświęcimskiego, wadowickiego lub chrzanowskiego. W każdym innym przypadku zamówienie takie nie zostanie zrealizowane aż do momentu uregulowania pełnej należności za koszt dostawy (jak za przesyłkę kurierską) - bez względu na wybrany przez Klienta sposób płatności przy składaniu w/w zamówienia.
- Czas realizacji zamówienia (liczony od zaksięgowania wpłaty Kupującego na konto Sprzedawcy) wynosi do 14 dni roboczych. Termin dostawy może zostać przedłużony za zgodą obu Stron.
- Do kupującego towar dostarczany jest przez Firmę Kurierską.
- Kupujący otrzyma informację e-mailową o przekazaniu węgla Firmie Kurierskiej.
- Szczegóły terminu dostarczenia ustala z Kupującym Firma Kurierska.
- Kupujący ma obowiązek obecności pod wskazanym adresem w uzgodnionym czasie doręczenia.
- W przypadku braku odbioru Firma Kurierska pozostawia Awizo. Kupujący może zlecić Sprzedającemu powtórną dostawę towaru do 5 dni od dnia pozostawienia Awiza.
- Brak odbioru węgla traktowany jest jako odstąpienie od umowy i skutkuje obciążeniem Kupującego kosztami transportu w wysokości 250 zł/paletę. Kupujący otrzyma fakturę korygującą gdzie wartość zapłaty za węgiel zostanie pomniejszona o koszty transportu zwrotnego węgla 250 zł/paletę.
- W momencie dostarczenia przesyłki przez firmę kurierską, Kupujący winien sprawdzić stan przesyłki oraz czy dostarczona ilość jest zgodna z ilością zamawianą.
- W przypadku stwierdzenia uszkodzenia towaru lub niezgodności tonażu, należy sporządzić w obecności kuriera protokół reklamacyjny, który zawiera opis braku lub uszkodzenia. Protokół reklamacyjny należy niezwłocznie przekazać w formie elektronicznej na adres mailowy (biuroadamex@op.pl) lub na adres siedziby firmy Sprzedawcy. Sprzedawca wystawi fakturę korygującą i zwróci wartość reklamowanego towaru, do 14 dni od otrzymania protokołu reklamacyjnego, przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Kupujący zgodzi się na inne rozwiązanie - w każdym przypadku nie ponosi on żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
- Kupujący zobowiązany jest potwierdzić odbiór dostarczonego węgla.
- W momencie przyjęcia i potwierdzenia odbioru węgla, staje się on własnością Kupującego.
§ 7
Warunki odstąpienia od umowy:
- Prawo odstąpienia od umowy przysługuje Konsumentowi na podstawie o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. 2014 r. poz. 827 ze zm.)
- Korzystając z prawa do odstąpienia od zawartej umowy, Kupujący jest zobowiązany złożyć w terminie jw. zawiadomienie, które można dostarczyć na adres Sprzedawcy, lub w formie elektronicznej na adres mailowy (biuroadamex@op.pl). Wzór oświadczenia stanowi Załącznik Nr 1 do niniejszego Regulaminu. (link do pobrania oświadczenia).
- W przypadku skorzystania przez Konsumenta z uprawnienia do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny - ma on obowiązek zwrócić niezwłocznie towar Sprzedawcy na adres Podolsze ul. Starowiejska 57, 32 – 640 Zator, jednak nie później niż do 14 dni od dnia w którym odstąpił od umowy.
- Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu węgla Sprzedawcy.
- Węgiel, który zwracany jest w ramach odstąpienia od umowy, musi być kompletny (palety nie rozpakowane). Do węgla należy załączyć wszystkie oryginalne dokumenty sprzedaży oraz wypełniony formularz zwrotu towaru, który należy przykleić na opakowaniu.
- Przy odstąpieniu od umowy zwrot środków pieniężnych nastąpi w terminie nie dłuższym niż 14 dni po otrzymaniu oświadczenia o odstąpieniu od umowy, jednak nie wcześniej niż w dniu następnym po zwrotnym otrzymaniu nienaruszonej przesyłki do Sprzedającego. Na tą okoliczność zostanie również wystawiona stosowna faktura korygująca, która zostanie dostarczona na adres Konsumenta.
- Zwrot płatności nastąpi przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte przez Konsumenta w pierwotnej transakcji, chyba że zgodził się on na inne rozwiązanie - Konsument nie ponosi żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
§ 8
Reklamacje i zwroty
- Sprzedający ma obowiązek wydać produkty bez wad. W przypadku stwierdzenia wady produktu, Kupującemu przysługują uprawnienia opisane w Kodeksie cywilnym, w szczególności prawo do złożenia reklamacji. Zgodnie z zasadami określonymi w Kodeksie cywilnym, Kupujący może żądać wymiany produktu na wolny od wad, obniżenia ceny produktu, albo odstąpić od umowy sprzedaży.
- Reklamowany przez Kupującego produkt (niezgodny z umową) wraz z opisem przyczyny reklamacji, należy odesłać na adres Sprzedającego z dopiskiem: „Reklamacja”.
- Sprzedający rozpatruje reklamacje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od daty otrzymania reklamacji.
- Sprzedający nie udziela gwarancji. W pewnych wypadkach produkty sprzedawane w firmie ADAMEX mogą być objęte gwarancją producenta lub dystrybutora. W takim wypadku szczegółowe warunki gwarancji wynikają z treści oświadczenia gwarancyjnego dołączonego do produktu.
- Sprzedający nie przyjmuje przesyłek odsyłanych do za pobraniem.
- W przypadku stwierdzenia uszkodzeń mechanicznych, powstałych podczas dostawy lub w przypadku skierowania reklamacji do Sprzedającego, Kupujący powinien przesłać informacje o tym fakcie listownie lub poprzez e-mail na adres biuroadamex@op.pl oraz porozumieć się telefonicznie ze Sprzedawcą w tej sprawie. W zgłoszeniu należy opisać niezgodność towaru z umową lub określić wadę, jaką zdaniem Kupującego towar posiada, Sprzedawca w terminie 14 dni od otrzymania zgłoszenia ustosunkuje się do zgłoszenia.
- Reklamacje związane z usługą on-line (np. nieprawidłowo naliczone koszty dostawy lub nieprawidłowe towary znajdujące się w koszyku) można składać Sprzedawcy telefonicznie lub e - mailowo.
- Koszt transportu produktów reklamowanych z tytułu rękojmi ponosi Kupujący.
§ 9
- Strony są zwolnione z odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy, jeżeli jej realizację uniemożliwiły okoliczności siły wyższej – takie jak: gołoledź, pożar, powódź, trzęsienie ziemi, stan wojenny, stan wyjątkowy itp. Za siłę wyższą uznaje się zdarzenie nagłe, nieprzewidywalne i niezależne od woli stron uniemożliwiające wykonanie umowy w całości lub w części na stałe lub na pewien czas, któremu nie można zapobiec ani przeciwdziałać przy zachowaniu należytej staranności.
- Strony zobowiązują się wzajemnie do niezwłocznego informowania o zaistnieniu okoliczności stanowiącej siłę wyższą, o czasie jej trwania i przewidywanych skutkach dla umowy. Jeżeli okoliczność siły wyższej ma charakter czasowy, jednak nie dłuższy niż 7 dni, realizacja zobowiązań wynikających z umowy ulega przesunięciu o okres trwania przeszkody.
§ 10
- Opisy towaru i jego zdjęcia są własnością Sprzedawcy i są chronione prawem autorskim.
- Informacje na stronie sklepu internetowego nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, a są jedynie zaproszeniem do zawarcia umowy (zgodnie z art. 71 k.c.).
- W sprawach nie uregulowanych niniejszym Regulaminem stosuje się przepisy obowiązującego prawa w tym przepisy Kodeksu Cywilnego, Ustawy z dnia 30.05.2014 r. o Prawach Konsumenta (Dz.U. z 2014r. poz. 827 ze zm.), a także Ustawy z dnia 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2013r.poz 1422 ze zm.).
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmian w niniejszym Regulaminie.
- Niniejszy Regulamin - w nowym brzmieniu - obowiązuje od dnia 1 stycznia 2019 roku.

